Maandag 26 maart 2018 nam raadslid/fractievoorzitter Gertrud van Leeuwen afscheid van de gemeenteraad.

In haar korte toespraak bedankte zij haar collega raadsleden, college, griffie, ambtenaren, haar fractiegenote Marlene Postma en de steunfractie voor de samenwerking!

Want zonder samenwerking bereik je geen resultaten.

Elf en een half jaar geleden (september 2006) is Gertrud als raadslid gekozen om haar steentje bij te dragen aan het realiseren van de groene en sociale idealen van GroenLinks in Weststellingwerf.

Een belangrijke motivatie voor haar was de inzet voor duurzaamheid op alle beleidsterreinen, dit wil zeggen evenwicht tussen economische, ecologische en sociaal-culturele belangen. Dat is en blijft een vóórtdurend proces. Zij is daarom heel blij dat nu alle partijen duurzaamheid en klimaatbeleid hebben omarmd, maar er is nog heel veel te doen.

Ook sprak zij haar blijdschap uit over het aantal vrouwen in de nieuwe raad dat van vijf in 2014, zes in 2016, nu naar zeven is gestegen. Dit is belangrijk voor een evenwichtige volksvertegenwoordiging.

Met heel veel plezier heeft zij haar raadswerk gedaan. Ervaringen opgedaan als oppositiepartij, maar ook als coalitiepartij in het college met een GroenLinks wethouder.

Nu wil Gertrud plaatsmaken voor nieuwe raadsleden en wenst hen heel veel succes, wijsheid en plezier. Blijf daarbij jezelf én respectvol naar anderen.